16_06_13 til 06_18 Kørsel fra SLC, UT til Seattle, WA via Twin falls, Spokane og Leavenworth
Vores hjemmefra planlagte ruten, m en den rute vi kørte afviger lidt men ikke meget.
Golden Spike ligger lidt nord for Salt Lake City | Golden Spike, Brigham, Utah. link 1, link 2 | |||
Rekonstruktion af mødet |
|
|||
COMPETITION 1869 Tacking precise instructions from Congress as to where to meet, and spurred by financial rewards for building grade, both railroad companies prepared railbed past each other for 250 miles. No parallel track was ever laid. Promontory Summit was chosen as the point for the joining of the rails. |
KONKURRENCE 1869 Krydsegenskaber præcise instruktioner fra Kongressen om, hvor de skal mødes, og ansporet af finansielle belønninger til opbygning kvalitet, både jernbaneselskaber forberedt railbed forbi hinanden for 250 miles. Ingen parallelle spor blev aldrig lagt. Summit Promontory blev valgt som det punkt til sammenføjning af skinnerne. |
|||
MAY 9, 1869 In this photo, taken one day before the transcontinental line was completed, a 30-foot gap in the railroad remained. A tent town quickly grew around the Last Spike Site, and two of the first businesses, the Restaurant and the Red Cloud Saloon, can be seen in the background. Within days, numerous other tents would appear as the town of Promontory came into existence. Behind the crowd are some of the cars which carried Central Pacific Railroad dignitaries to the celebration. |
9 maj 1869 I dette billede, taget en dag før den transkontinentale linje blev afsluttet, en 30-fods hul i jernbanen tilbage. Et telt Byen voksede hurtigt omkring Last Spike stedet, og to af de første virksomheder, Restaurant og Red Cloud Saloon, kan ses i baggrunden. Indenfor få dage vil mange andre telte fremstå som byen Promontory trådte i eksistens. Bag publikum er nogle af de biler, der gennemførte Central Pacific Railroad honoratiores til fejringen. |
|||
SEPTEMBER 1869 |
SEPTEMBER 1869 Den transkontinentale jernbane var en kommerciel sammenhæng, der åbnede nye markeder og billedligt forenet nationen med bånd af jernbane. Set her er Union Pacific Railroad frugt biler på vej til Californien for at blive lastet med letfordærvelige for østlige markeder. For et par måneder i 1869 og 1870, Promontory var et afgørende knudepunkt i denne udveksling af passagerer og gods. |
|||
SEPTEMBER 1869 |
SEPTEMBER 1869 |
|||
September 8, 1942 After the opening of the Lucin Cutoff in 1904, the historic rail line north of the Great Salt Lake was of minimal importance. In 1942 the last spike was ceremonially "undriven" here before a crowd of Union Pacific, Southern Pacific, and state dignitaries. In a few months, the entire line between Corinne and Lucin was salvaged., with the steel directed to America's war effort. |
8. September 1942 Efter åbningen af Lucin Cutoff i 1904, den historiske jernbanelinje nord for Great Salt Lake var af minimal betydning. I 1942 blev den sidste spike ceremonielt "udrevne" her før en flok Union Pacific, Southern Pacific, og statslige honoratiores. I et par måneder, blev hele linjen mellem Corinne og Lucin bjærget., Med stål rettet til Amerikas krigsindsats. |
|||
Efter at have gået rundt ved Golden Spike,
kørte vi videre mod Locomotive Springs,
men efter 10 miles hvor vi ikke havde set noget med "Lokomotiver" eller andet spændende, men kun jordvej, så vendte vi næsen mod
Bear River Bird Refuge |
||||
En lille video (40 sek.), som fortæller hvor øde og forblæst der var, ved Goden Spiks |
||||
Bear River Migratory Bird Refuge - Bear River trækfugl Reservat | ||||
Vi kørte videre for at nå vores næste hotel i Heyburn, Idaho | ||||